Bane
JUN deltager i projekter og løsninger i forbindelse med jernbaner og letbaner. JUN varetager projekt- og fagledelse, grænsefladekoordinering på tværs af faggrupper og kontrakter, myndighedskoordinering i 3. partsprojekter, geoteknisk projektering, BIM/CAD mv.
JUN er optaget på Banedanmarks liste over ressourcepersoner.
PROJEKT- OG FAGLEDELSE
- Varetage rollen som projekt-, eller projekteringsleder på baneprojekter
- Varetage rollen som fagleder på spor, jord og geoteknik
- Udarbejde udbudsmateriale, herunder SAB, TAG, TBL og UKP med udgangspunkt i Banedanmarks GAB’er
GRÆNSEFLADEKOORDINERING
- Varetage rollen som Interface Manager
- Afholdelse af Interface Workshop
- Grænsefladekoordinering fagene imellem
MYNDIGHEDSKOORDINERING PÅ 3. PARTS PROJEKTER
- Varetage dialogen med Banedanmark
- Varetage dialogen med validator
- Varetage dialogen med assessor
- Bidrage til besvarelse af spørgsmål fra Banedanmark, validator og assessor
GEOTEKNIK
- Bidrage til forundersøgelserne, bl.a. ved udarbejdelse af boreprogram
- Udarbejde geotekniske projekteringsrapport
- Fagtilsyn
- Dæmningsstabilisering med kalk
BIM/CAD
- Varetage rollen som CAD/BIM-manager
- Kollisionskontrol baseret på det digitale grundlag
- Visualisering og Virtual Reality model
HOVEDSTADENS LETBANE
Den kommende Letbane (L3) bliver en nyanlagt bane på ca. 28 km fra Ishøj til Lyngby/DTU i nord. Den kører igennem 11 forskellige kommuner og følger Ring 3 ved krydsning af S-banen blandt andet i Herlev og Buddinge.
HYDRAULISK BUNDNE BÆRELAG OVER TUNNEL
JUN har designet og modelleret overgangszoner under spor til den københavnske letbane. Overgangszonerne er bygget op af en svag beton – også kaldet Hydraulisk Bundne Bærelag (HBB).
KRYDSNING LETBANE OG BUDDINGE S-BANE STATION
JUN har udført assisterende designkoordinering og kommunikation med validator og Banedanmark for arbejder indenfor Banedanmarks område i forbindelse med Letbanens krydsning af S-banen i Buddinge.