projects
Read more about our featured projects.
THE GREATER COPENHAGEN LIGHT RAIL
The Greater Copenhagen Light Rail (L3) will be a new established 28km rail between Ishøj (South) going northbound to Lyngby/Danish Technical University. L3 will go through 11 different municipalities. The light rail corridor follows Ring 3 crossing several S-train stops, including Herlev and Buddinge S-train stations.
NYT VÅDOMRÅDE I KEDELSØ ÅDAL
KÅDAL-projektet blev en del af Naturpakken til formål at udnytte ådalens potentiale og løse konflikterne i ådalen med oversvømmelse af landbrugsarealer. Området der vil indgå i vådområdet, er ca. 9000 m2, og arealet ejes af Allerød Kommune.
NEW RESIDENCE, MELBY
A wooden residence building to be established on private owners estate, located at Melby, Liseleje in North Zealand (Denmark). The existing buildings remain on the estate as annexes to the new building. The new housing unit will be 133m2 (One floor plan) including 16m2 covered terrace.
VEJREGLER
Vejregelgruppen Jord, grus og brolægning udarbejder tekniske dokumenter for jordarbejder, bundsikrings- og bærelagsarbejder samt brolægning.
FORMULA 1 COPENHAGEN CITY CIRCUIT
Visualizations (Renderings and video) from 2018 of the proposed Formula 1 Copenhagen track layout.
KALKSTABILISERING v/DÆMNINGSOPBYGNING
På banestrækningen mellem Ringsted og Rødby foretages der en hastighedsopgradering fra den nuværende hastighed på 120-160 km/t til 200 km/t. Dette medfører en del af banen sideflyttes, hvorfor der skal etableres nye dæmningsudvidelser.
WEBINAR: INCREASED USE OF RESIDUE IN CIVIL CONSTRUCTION
The purpose of the Afatek webinar was to expand the knowledge about slag mix and its utilization. Slag mix has been used for building roadbases since back in the 1990’s, when the Danish Road Administration (VD) released the first guidelines on the topic.
LEDNINGSARBEJDER
I Faaborg-Midtfyn Kommune graves der, som i så mange andre kommuner, hver år mange ledninger ned i kommunens vejarealer. JUN bistår med gennemgang og tilretning af tekniske vilkår i forbindelse med udstedelse af gravetilladelse.
KRYDSNING LETBANE OG BUDDINGE S-BANE STATION
JUN har udført assisterende designkoordinering og kommunikation med validator og Banedanmark for arbejder indenfor Banedanmarks område i forbindelse med Letbanens krydsning af S-banen i Buddinge.
HYDRAULISK BUNDNE BÆRELAG OVER TUNNEL
JUN har designet og modelleret overgangszoner under spor til den københavnske letbane. Overgangszonerne er bygget op af en svag beton – også kaldet Hydraulisk Bundne Bærelag (HBB).